Lista najważniejszych urzędów w Warszawie

Lista najważniejszych urzędów w Warszawie

19 stycznia 2019 0 przez Redakcja

Do Warszawy migruje każdego roku dziesiątki tysięcy ludzi. Jak przedstawiliśmy to kilka miesięcy temu w artykule pt. „Migracje do Warszawy – napływ i odpływ mieszkańców” są to głównie studenci przyjeżdżający tu rozpoczynać dorosłe życie, imigranci z innych krajów oraz mieszkańcy całej Polski, którzy w Stolicy szukają nowego życia. Kiedy wprowadzamy się do nowego miasta początkowo zawsze jesteśmy zagubieni i nie za bardzo odnajdujemy się w nowych realiach.

Lista urzędów warszawskich

Początkową gorączkę związaną z przeprowadzką dodatkowo podgrzewa fakt, że zaraz po wprowadzeniu się do miasta musimy załatwić kilka niezbędnych tzw. urzędowych spraw jak zameldowanie, zgłoszenie się do Urzędu Skarbowego itp. Aby ułatwić Wam to zadanie i pomóc choć trochę ogarnąć ten nerwowy czas przeprowadzki i wprowadzania do nowego miasta przedstawiamy listę urzędów w Warszawie, które mogą Wam być potrzebne na początku swojego życia w Stolicy.

Urząd Skarbowy – Pomimo, że jest to zdecydowanie miejsce, do którego nikt nie idzie dobrowolnie to jednak lepiej znać jego adres. Wynika to z faktu, że każdy z nas musi rozliczać się przed Urzędem Skarbowym z zarobionych w danym roku podatkowym pieniędzy i jeśli tego nie zrobimy to czeka nas surowa kara. W Warszawie istnieje kilkanaście urzędów ds. skarbowych w zależności od danej dzielnicy. Szczegółową listę Urzędów Skarbowych znajdziemy na portalu Urzadskarbowy.eu dedykowanemu podatnikom, którzy chcą poszerzyć swoją wiedze na temat podatków, rozliczania się z US, a także dostępnych instrumentów finansowych.

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Urząd miejski znajduje się na placu Bankowym, nieopodal placu Żelaznej Bramy. Jest to miejsce, do którego bardzo łatwo trafić, gdyż znajduje się przy samym metrze Ratusz Arsenał. Adres urzędu to pl. Bankowy 3/5. Tutaj też mieści się siedziba prezydenta Miasta Warszawy. Warszawa podzielona jest na kilkanaście dzielnic i każda z nich posiada swoje urzędy dedykowane dla mieszkańców danego regionu. Jeśli więc potrzebujemy załatwić jakąś urzędową sprawę typu wymiana dowodu to śmiało możemy udać się do Urzędu Dzielnicy.

Główny Urząd Statystyczny (GUS) – GUS to chyba najbardziej popularny urząd w Polsce. Niemal każdego dnia widzimy w Internecie bądź oglądamy w telewizji przedstawione wyniki badań przeprowadzanych przez pracowników tego urzędu. Mieści się on w Warszawie przy alejach niepodległości 208.

Urząd Pocztowy – A co jeśli potrzebujemy wysłać pilny list, późną porą? W Warszawie najlepiej zrobić to na ulicy Świętokrzyskiej pod numerem 31/33, gdzie jednostka pocztowa czynna jest całą dobę. Pracownicy w okienkach pocztowych chętnie obsłużą nas o każdej porze dnia i nocy, a więc jeśli jesteśmy zajęci pracą lub innymi obowiązkami w ciągu dnia to śmiało możemy pójść na pocztę w nocy.

Urząd Pracy – Warszawa jako miasto bardzo dynamicznie się rozwijające i przedsiębiorcze otwiera swój rynek pracy na osoby z zagranicy i z innych miejscowości Polski. Pomoc w znalezieniu pracy oferują urzędy pracy. Pełną listę warszawskich urzędów pracy znajdźcie na stronie urzadpracy.eu. Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie ma swoją siedzibę przy ulicy Młynarskiej 37a.

Powyższy spis miejsc urzędowych w Warszawie będzie na bieżąco rozwijany przez redakcję Wieści z Warszawy dzięki czemu z biegiem czasu stanowić ona będzie wartość dla nowych mieszkańców Warszawy, którym życzymy powodzenia w nowym miejscu zamieszkania.