Animowany mural promuje buty Ozweego w Śródmieściu

Animowany mural promuje buty Ozweego w Śródmieściu

23 sierpnia 2019 0 przez Redakcja

W Warszawie na ul. Chmielnej i Jaworzyńskiej można zobaczyć murale promujące model Ozweego marki Adidas. Malowanie jednego z nich stało się okazją do stworzenia wyjątkowej animacji.

Murale reklamowe oprócz tego, że pojawiają się w przestrzeni miejskiej, wykorzystywane są przez marki do promocji w mediach cyfrowych. Zazwyczaj służy temu samo zdjęcie muralu. Adidas postawił jednak na stworzenie dodatkowej animacji w trakcie jego malowania. Nie jest to zwykły making of, czyli film pokazujący pracę artystów, lecz osobna kreacja, przeznaczona do prezentacji w kanałach cyfrowych marki. Poszczególne klatki animowanego muralu uzyskuje się przez przemalowywanie fragmentów malowidła lub całego dzieła.

Firma Adidas w sierpniu wprowadził do sprzedaży buty do biegania Ozweego, wzorowane na modelu popularnym w latach 90. Jest to nawiązanie do nostalgii za minioną epoką. Stworzenie animacji jako elementu promocyjnego towarzyszącego muralowi podkreśla wyjątkowość premiery tego modelu obuwia

Artyści z Good Looking Studio na początku sierpnia pracowali nad muralem przy ul. Jaworzyńskiej, na wysokości stacji Metro Politechnika, w Warszawie. Jednocześnie tworzyli poszczególne klatki do projektowanej animacji. Łącznie stworzenie materiału wymagało przemalowania ściany 8-krotnie. Drugi mural Ozweego można zobaczyć w Warszawie przy ul. Chmielnej, w sąsiedztwie Dworca Centralnego.

Jesteśmy zadowoleni, że taka marka jak Adidas decyduje się na zrobienie dodatkowej animacji w formie GIF. To coś świeżego, niecodziennego, co pozwala rozszerzyć zasięg i przedłużyć żywotność muralu w internecie. Ludzie chętnie oglądają takie treści, zwłaszcza że nie zostało to jeszcze szeroko wykorzystane w content marketingu – mówi Piotr Ruszkowski, Creative Director w Good Looking Studio.

Najsłynniejszym przykładem animowanego muralu jest współpraca marki Ballantine’s z Insą, artystą tworzącym GIF-iti (graffiti ujęte w animację w postaci pliku GIF). Ogromny mural malowany na ziemi w Rio de Janeiro był fotografowany przez satelitę.

LINK DO FILMU: https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=yXtSnq-Nvro

Ozweego to model wprowadzony przez firmę Adidas w 1996 r. Jego kolejne wersje powstałe do 2000 r. cieszyły się wielką popularnością. W 2013 r. limitowaną wersję tego modelu obuwia przygotował Raf Simons, belgijski projektant mody pracujący dla Christiana Diora i Calvina Kleina. W sierpniu 2019 r. Adidas wprowadził do kolekcji modele wzorowane na Ozweego 3 z 1998 r., nawiązując do nostalgii za latami 90.

Good Looking Studio to firma specjalizująca się w projektowaniu i wykonywaniu ręcznie malowanych reklam outdoorowych, murali artystycznych i grafik ściennych. Potrafią namalować wszystko i w każdym rozmiarze, na różnych podłożach, na dużych wysokościach, niezależnie od warunków atmosferycznych. Dysponują wiedzą, zapleczem i umiejętności, by realizować nawet najbardziej złożone projekty. Działają na rynku od 2008 roku. Zrealizowali kilkaset dużych projektów na terenie całego kraju.