Wywołaj dyskusję, czyli buzz marketing jako skuteczne działanie promocyjne
20 kwietnia 2017Marketing szeptany, znany również jako buzz marketing to forma promocji oparta na aktywizacji ludzi stykających się z nazwą podmiotu reklamowanego. Mówiąc wprost osoby zajmujące się popularną szeptanką wykonują szereg czynności zmierzających do wywołania dyskusji wokół promowanego przedmiotu.
Co to jest buzz marketing?
Buzz marketing może być prowadzony zarówno w internecie (i tak jest najczęściej) ale również w świecie realnym. Znane są przypadki firm, które wynajmują aktorów mających za zadanie rozmawiać głośno w środkach komunikacji na temat zahaczający np. o nowy serial telewizyjny lub środki czyszczące. Innym sposobem na dotarcie do ludzi z produktem jest proszenie na plaży bądź w miejscach obleganych przez turystów o wykonanie zdjęcia.
Przykładowe działania buzz marketingu – marketingu szeptanego
Autorzy tego typu kampanii liczą na to, że przypadkowy turysta poproszony o zdjęcie mając w rękach dobrej marki aparat tak się rozmiłuje w robieniu nim zdjęć, że wkrótce sam dokona zakupu. Sprytne prawda? Działania buzz marketingowe często wiążą się z marketingiem wirusowym, o którym opowiemy Wam wkrótce.
Adam Kostrzewski, urodzony i wychowany w Warszawie, jest autorem portalu „Wieści z Warszawy”, poświęconego życiu miasta i jego mieszkańcom. Od najmłodszych lat pasjonuje się historią i kulturą stolicy, co zaowocowało stworzeniem setek artykułów, które dostarczają aktualnych informacji o wydarzeniach, miejscach i ludziach związanych z Warszawą. Adam z zaangażowaniem przybliża czytelnikom zarówno codzienne sprawy miasta, jak i mniej znane historie, pokazując bogactwo warszawskiej tradycji i nowoczesności.