Jak można wykorzystać system CRM w działaniach marketingowych?

Jak można wykorzystać system CRM w działaniach marketingowych?

23 kwietnia 2020 Komentarze przez Redakcja

Systemy CRM od dawna mają więcej zastosowań niż tylko obsługa klienta. Oprócz serwisu oferują również liczne rozwiązania wspierające sprzedaż i nowoczesny marketing. Dziś skupimy się właśnie na nim. W jaki sposób wykorzystać system CRM w reklamie?

Automatyzacja procesów w marketingu

Czas pracowników zatrudnionych w dziale marketingu to cenny kapitał. Warto wykorzystać go przede wszystkim do zadań analitycznych i kreatywnych. Wszystkie rutynowe czynności powinny natomiast zostać zautomatyzowane, co przy okazji wyeliminuje ryzyko ludzkich błędów. To jedna z najważniejszych zalet systemu CRM.

Omnichannel marketing

Oprócz tego, platforma CRM pozwala komunikować się z klientem w wielu kanałach zgodnie z podejściem omnichannel marketing. Zakłada ono wykorzystanie informacji zebranych o kliencie i połączenie aktywności online oraz offline. Dzięki zbieraniu i analizie wielu danych możliwe jest tworzenie ad-hoc spersonalizowanych kampanii marketingowych, które są najskuteczniejsze. W dodatku, klient uzyskuje informacje tymi kanałami, które lubi najbardziej. Podobnie jest z dostarczeniem towaru, które może odbyć się poprzez wysyłkę, ale także przez odbiór osobisty w punkcie stacjonarnym. Elastyczna postawa wobec klienta przyczynia się do budowania pozytywnych relacji i lojalności, co następnie przekłada się na sprzedaż.

Raportowanie w czasie rzeczywistym

Wykorzystanie rozbudowanych baz danych w systemie CRM pozwala jednocześnie generować raporty w czasie rzeczywistym. W ten sposób można na bieżąco monitorować zwrot z inwestycji i optymalizować kampanię na każdym etapie jej trwania. Marketerzy koncentrują się na tych aktywnościach, które przynoszą pożądane skutki. Przyczynia się to do optymalnego wykorzystania budżetu reklamowego.

Jaki system CRM wybrać, aby maksymalnie wykorzystać potencjał nowoczesnego marketingu? Klienci na całym świecie najczęściej decydują się na platformę Salesforce. Z jej pomocą tworzą kampanie o 46% szybciej, notują zwrot z inwestycji wyższy o 23% i o 30% więcej konwersji. W Polsce wdrożeniem i utrzymaniem tego systemu CRM zajmuje się firma Craftware – Platynowy Salesforce Partner.