Promocja Twojej firmy w social mediach – co warto wiedzieć?

Promocja Twojej firmy w social mediach – co warto wiedzieć?

27 kwietnia 2020 Komentarze przez Redakcja

Media społecznościowe, czyli social media, to nie tylko sposób na to, by komunikować się ze znajomymi. To również potężne narzędzie reklamowe, które wykorzystywane jest dzisiaj przez wiele firm.

Czym jest social media marketing?

Social media marketing – inaczej marketing w mediach społecznościowych – to określenie metod reklamowych wykorzystujących takie właśnie media.

Najczęściej działania marketingowe realizowane są na Facebooku, lecz również wybierane są inne, coraz popularniejsze portale społecznościowe, takie jak np. Instagram, Twitter, Snapchat czy YouTube.

Za pomocą social media marketingu firmy mogą dotrzeć do swoich fanów bezpośrednio. Mogą również pozyskiwać nowych klientów i gromadzić wokół siebie ich lojalne grono.

Jak można reklamować się w social media?

Reklama w mediach społecznościowych może odbywać się na dwa sposoby, a mianowicie:

  • przez założenie własnego profilu oraz publikowanie na nim wpisów i interakcję z fanami,
  • przez korzystanie z social ads, czyli płatnych metod reklamy w mediach społecznościowych, takich jak np. Facebook Ads na Facebooku.

W drugiem przypadku bardzo istotne jest odpowiednie zaplanowanie kampanii marketingowej, by uzyskać optymalne efekty. Co zrobić, by social media marketing zwrócił się jeszcze szybciej?

Jak promować się w mediach społecznościowych jeszcze skuteczniej?

Aby uzyskać najlepsze rezultaty w promocji w mediach społecznościowych, warto postawić na sprawdzone rozwiązania. Główną z nich jest skorzystanie z pomocy agencji specjalizującej się w takiej promocji, np. tearsofjoy.pl, która oferuje kompleksowe wsparcie przy prowadzeniu social media marketingu.

Warto także wybrać płatne social ads. Serwisy społecznościowe dysponują szeroką gamą informacji o swoich użytkownikach, co pozwala na precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej, potencjalnie najbardziej zainteresowanej daną ofertą.

Na uwagę zasługuje także influencer marketing, który realizowany jest na bazie social media marketingu. Reklamę prowadzą wtedy internetowe osobistości – influencerzy, którzy mogą zaprezentować ofertę firmy swoim fanom. Takie działania najlepiej zaplanuje i prowadzi wyspecjalizowana agencja influencer marketingu, która pomoże przygotować skuteczną kampanię reklamową.