Rozszerzenie działalności e-commerce za granicę – o co trzeba zadbać?

Rozszerzenie działalności e-commerce za granicę – o co trzeba zadbać?

24 października 2019 0 przez Redakcja

Międzynarodowa ekspansja to myśl, która wywołuje szybsze bicie serca wielu rodzimych przedsiębiorców. W dobie powszechnego dostępu do sieci nie jest już tylko odległym marzeniem.

Dzisiejszy rynek e-commerce bez najmniejszego problemu pokonuje bariery i granice państw i kontynentów. Nieistotne są dla niego różnice kulturowe. Obecność w internecie daje Ci wiele możliwości. Warto jednak pamiętać, by do wejścia na nowe rynki trzeba dobrze się przygotować. O co powinniśmy zadbać, rozszerzając działalność naszego sklepu internetowego?

Nowe rynki – nowe waluty

Przede wszystkim należy zacząć od rozwiązania problemu płatności. Jeśli mówimy o rozliczeniach w dolarach czy euro, to raczej nie powinno być problemu. Jeżeli jednak w grę wchodzą egzotyczne waluty – warto skontaktować się w tej sprawie z naszym operatorem płatności internetowych. Dobrym rozwiązaniem jest też dedykowana platforma wielowalutowa dla sklepu internetowego. Nie ulega wątpliwości, że możliwość płacenia w lokalnej walucie sprawi, że tamtejsi konsumenci przychylniejszym okiem spojrzą na naszą ofertę.

Aspekty prawne ekspansji międzynarodowej

Kwestią, której zdecydowanie nie możemy bagatelizować, są przepisy prawne danego kraju. Przede wszystkim trzeba dowiedzieć się, czy obowiązują jakieś specjalne regulacje dotyczące sprzedaży produktu, którym chcemy handlować (przykładem może być tu np. alkohol). Nie można też pominąć zagadnień czysto finansowych, związanych z podatkami. Oczywiście może się okazać, że miejscowe warunki są dla nas pod tym względem korzystne – chociażby niższy podatek VAT niż w Polsce.

Nowe rynki zbytu – nowe problemy?

Wprowadzenie platformy wielowalutowej dla sklepu internetowego oraz rozpoznanie prawne to dopiero początek zmagań. Nie można oczywiście podchodzić do tematu ekspansji pesymistycznie. Każdy kiedyś zaczynał i uczył się na błędach. Warto pomyśleć o aspektach logistycznych – jacy przewoźnicy oferują przesyłki do tego kraju i jak będziemy realizować ewentualne zwroty i reklamacje. Z pewnością warto też poznać kulturę danego kraju, by lepiej zorientować się w działaniach marketingowych, jakie mogą przynieść efekty sprzedażowe.