
Znikający Mural – unikatowe dzieło na Placu Europejskim
1 lipca 2022W dniu wczorajszym oficjalnie odsłonięto niezwykłe dzieło, które powstało na Placu Europejskim – Znikający Mural. Tematyka muralu nawiązuje do aktualnie ważnego aspektu – pokoju na świecie. Projekt został zrealizowany z inicjatywy IMMOFINANZ – właściciela wieży myhive Warsaw Spire oraz CA Immo – właściciela dwóch niższych budynków kompleksu Warsaw Spire. Za realizację pomysłu odpowiedzialni są artyści zrzeszeni w fundacji sztuki Galeria Przechodnia. Znikający Mural powstał na całym obszarze największej fontanny na Placu Europejskim i pojawia się w momencie zetknięcia dzieła z wodą, czyli włączenia fontanny lub opadów deszczu. Oficjalnemu odsłonięciu dzieła towarzyszył happening muzyczny z występem grupy Pogodno.
IMMOFINANZ jak i CA Immo, to firmy dbające nie tylko o dobro najemców w swoich budynkach biurowych, ale o tzw. otoczenie biurowe – inwestując w oryginalne i ciekawe projekty, dedykowane miastu. Stąd też narodził się pomysł znikającego muralu – niespotykanej dotąd atrakcji, która powstała na Placu Europejskim – jednym z ulubionych miejsc spotkań warszawiaków.
Fundacja Galeria Przechodnia, która odpowiedzialna jest za całość projektu, w tym kluczową część artystyczną, współpracuje z IMMOFINANZ także przy innych projektach łączących świat biznesu ze sztuką – w tym wystawy Art InSpire odbywające się cyklicznie w lobby wieży.
Elementami kluczowymi muralu są:
(i) Syrena i Tryton – ułożeni w formie symbolu yin i yang, oznaczającego idealną równowagę, połączenie dualizmu rzeczywistości, porządek oraz harmonię rządzące całym wszechświatem, (ii) Gołąbek Picasso – namalowany na warszawskiej Woli podczas jego wizyty w Polsce, (iii) Tekst piosenki lidera zespołu Pogodno „Nie bój się deszczu, bo ja jestem deszczem” – nawiązujący do tematu muralu, (iiii) słowa „Uzdrówmy świat i sprawmy, aby był lepszy” – to tekst w pięciu językach (polskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim i ukraińskim) znajdujący się na obrysie muralu.
Do malowania liter w muralu zostali zaproszeni ludzie ze świata sztuki, estrady, kultury, sportu, zaprzyjaźnieni z Galerią Przechodnią – tym samym mają oni realny wkład w jego finalne powstanie.
„Okazuje się, że pokój na świecie nie jest czymś stałym – ta teza stała się myślą przewodnią do powstania naszego Znikającego Muralu. Do tej pory takie dzieła powstawały m.in. w Connecticut czy Seulu – tu, dzięki zastosowaniu specjalnych nano farb, pojawiały się w porze monsunowej i miały za cel poprawić nastrój mieszkańców. Nie słyszeliśmy, aby tego typu projekty były realizowane w innych miejscach – co czyni nasz pomysł jeszcze bardziej wyjątkowym”, powiedział Przemysław Wardęga, Senior PR & Marketing Manager Poland, IMMOFINANZ.
„Znikający Mural to kolejny już przykład doskonałej współpracy świata sztuki i biznesu w kompleksie Warsaw Spire. Ta wyjątkowa inicjatywa świetnie wpisuje się w artystyczną tożsamość Placu Europejskiego. Sztuka przecież towarzyszy architekturze i urbanistyce miejskiej od zawsze. Jestem przekonana, że Znikający Mural ze względu zarówno na swoją wartość artystyczną, jak i niezwykle istotne przesłanie, stanie się kultowym punktem na mapie Warszawy. Cieszymy się, że jako CA Immo możemy wspierać tak ważne i innowacyjne działania”, powiedziała Agata Wołos, Senior Asset Manager, CA Immo.
„Uzdrówmy świat i sprawmy, aby był lepszy – tekst-przesłanie okalające nasz mural ma na celu pokazać, że bronią artystów jest sztuka. W obecnej sytuacji na świecie jest to jeden ze sposobów zaprotestowania przeciwko złu. Uważamy, że zamiast walczyć i niszczyć, lepiej jest tworzyć i malować. Jesteśmy zaszczyceni, że jako grupa artystów zrzeszonych w Galerii Przechodniej jesteśmy odpowiedzialni za tak wyjątkowy i niespotykany projekt”, powiedział Tomasz Podsiadło, Prezes Fundacji Galeria Przechodnia. „Nie bój się deszczu, bo ja jestem deszczem” – również idealnie wpisuje się w tematykę muralu. Słowa te to cytat jednej z piosenek niedawno zmarłego wybitnego polskiego artysty, lidera zespołu Pogodno – Jacka Budynia Szymkiewicza. Poprzez mural dodatkowo zostanie upamiętniona jego twórczość”, dodał Podsiadło.
Informacje o IMMOFINANZ
IMMOFINANZ to firma z sektora nieruchomości komercyjnych, której działalność skupia się na obiektach handlowych oraz biurowych na siedmiu głównych europejskich rynkach, tj. w Austrii, Niemczech, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii oraz Polsce. Podstawa działalności firmy obejmuje zarządzanie nieruchomościami oraz część deweloperską. Marki handlowe STOP SHOP, VIVO! oraz marka biurowa myhive stanowią kluczowy obszar dla tych aktywności i odzwierciedlają koncentrację na wysokiej jakości usługach. Firma posiada portfel o wartości około 4,9 mld euro obejmujący ponad 210 nieruchomości. Spółka jest notowana na giełdzie w Wiedniu (indeks ATX) oraz w Warszawie. Więcej informacji dostępnych jest na: http://www.immofinanz.com
Informacje o CA Immo
CA Immo jest inwestorem, zarządcą i deweloperem działającym w sektorze nowoczesnych nieruchomości biurowych zlokalizowanych w obrębie głównych węzłów komunikacyjnych w Niemczech, Austrii i w Europie Centralnej. Aktywność firmy koncentruje się na kompleksowym zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi, ich wynajmie, jak również realizacji projektów deweloperskich w oparciu o wieloletnie doświadczenie. CA Immo zostało założone w 1987 roku i jest notowane w ramach głównego indeksu ATX na Wiedeńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Portfolio firmy obejmuje projekty o łącznej wartości 5,9 mld euro, które zlokalizowane są w Austrii, Niemczech oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Informacje o CA Immo w Polsce
Warszawa to jeden z głównych rynków dla CA Immo, na którym jest obecna od 2001 roku. Wśród inwestycji należących do polskiego portfela firmy znajdują się: Warsaw Spire B, Warsaw Spire C, Postępu 14, Warsaw Towers, Sienna Center, Saski Crescent, Saski Point oraz Bitwy Warszawskiej Business Center. Łączna powierzchnia aktywów wchodzących w skład portfolio CA Immo w Polsce wynosi ok. 165 000 mkw., a ich wartość to ok. 564 mln euro (stan na 31 grudnia 2021 r.).
Informacja prasowa
Dodatkowych informacji udziela:
Przemysław Wardęga
Senior PR & Marketing Manager
IMMOFINANZ, Poland
T + 48 22 256 34 49
M +48 603 887 737
przemyslaw.wardega@immofinanz.com

Adam Kostrzewski, urodzony i wychowany w Warszawie, jest autorem portalu „Wieści z Warszawy”, poświęconego życiu miasta i jego mieszkańcom. Od najmłodszych lat pasjonuje się historią i kulturą stolicy, co zaowocowało stworzeniem setek artykułów, które dostarczają aktualnych informacji o wydarzeniach, miejscach i ludziach związanych z Warszawą. Adam z zaangażowaniem przybliża czytelnikom zarówno codzienne sprawy miasta, jak i mniej znane historie, pokazując bogactwo warszawskiej tradycji i nowoczesności.