Nagrania lektorskie – czy są kluczem do sukcesu wielu reklam?

Nagrania lektorskie – czy są kluczem do sukcesu wielu reklam?

5 czerwca 2020 0 przez Redakcja

Nie ma co ukrywać, że nagrania lektorskie obecne są w codziennym życiu i to nawet w dość dużych ilościach. Najczęściej jednak na co dzień można je spotkać w reklamach: radiowych, telewizyjnych, internetowych i wielu innych, w których wykorzystuje się nagrania dźwięku i obrazu. Czy zatem takie nagrania lektorskie mogą jakoś wpłynąć na odbiór reklamy?

Chyba nikt nie wyobraża sobie reklamy bez charakteryzowanego głosu lektora, która pojawia się gdzieś pomiędzy zdaniami wypowiadanymi przez aktorów grających w reklamie. Nagrania lektorskie są na tyle popularne, że często nawet nieświadomie zwracają uwagę odbiorców takiej reklamy.

Dlaczego głos lektora tak zwraca uwagę?

Głos lektora zwraca uwagę przede wszystkim dlatego, że jest rozpoznawalny, wypowiedzi są poprawne i odpowiednio akcentowane oraz często wielu osobom lepiej zapamiętać coś słuchając niż patrząc. Ponadto ton głosu zdradza nam stan emocjonalny, uczucia, potrafi je również wywołać, więc nagranie lektorskie to próba zamknięcia tego tonu i emocji bez utraty żadnego z nich. Jest to możliwe w przypadkach, gdy współpracuje się z doświadczonymi lektorami.

Dobre nagranie lektorskie

Na rynku można zaobserwować różnego rodzaju nagrania lektorskie i często wiele z nich odbieranych jest w różny sposób. Oczywiście najbardziej popularne będą nagrania dobrej jakości, a wbrew pozorom, nie jest łatwo je stworzyć. Są potrzebne do tego przede wszystkim: dobre studio nagraniowe, dobry sprzęt i urządzenia, dobry lektor oraz odpowiednio przygotowany tekst.

Nagrania lektorskie radiowe

Należy podkreślić, że w przypadku reklamy radiowej, lektor ma ogromne pole do popisu i wiele możliwości, ponieważ słyszalny jest tylko jego głos, więc najważniejsze jest tutaj to, w jaki sposób przedstawi tekst reklamowy. Im będzie to bardziej interesujące dla słuchacza, tym bardziej go zainteresuje. Głos jednak nie jest tutaj jedyny. Potrzebna jest jeszcze odpowiednia treść.

Więcej o nagraniach lektorskich dowiesz na stronie https://www.powitania.pl/nagrania-lektorskie/

Nagrania lektorskie telewizyjne

Popularne są też oczywiście telewizyjne nagrania lektorskie i tutaj już lektor musi bardziej dostosować się do obrazu, muzyki oraz innych treści zawartych w reklamie. W tym przypadku jego głos jest traktowany jako dodatkowy w reklamie i sprawdza się wtedy, jeśli sam obraz nie przyciągnie odpowiedniej uwagi osób oglądających. Jak można zauważyć – nagranie lektorskie oraz głos lektora ma ogromne znaczenie w całej reklamie. Tworzy to jedną spójną całość i reklama lepiej przyciągnie odbiorców w różnym wieku. Należy jednak pamiętać o tym, aby taką reklamę w odpowiedni sposób dopasować do reklamowanych produktów i firm.